Dating applicatie research resultaten

Voor mijn onderzoek heb ik naast interviews ook een online vragen formulier gemaakt en gevraagd of mensen deze wilden invullen. Hij is op dit moment 28 keer ingevuld door allerlei verschillende mensen. Zowel jong als oud. Hieronder zie je de resultaten verwerkt in visuele statistieken.

Capture Capture2 Capture6Capture4Capture5

Capture3  Capture7

Ik vind het opvallend dat bij bijna alle vragen niet echt een eenduidig antwoord is, zowel bij de vraag 8. over ‘schaamte’, vraag 7. over ‘jezelf zijn’ en vraag 4. over ‘waar men het voor gebruikt’, merk je erg verdeelde antwoorden die wellicht de dualiteit van het onderwerp bevestigen. Ik vind het wel opvallend dat Tinder over het algemeen gezien voornamelijk gebruikt word voor het krijgen van een serieuze relatie ondanks dat de applicatie over het algemeen geïntroduceerd word als een ‘vleeskeuring’ en een leuke manier om ‘one night stands’ te krijgen. Ook vind ik het interessant dat bijna de helft van de antwoorden van vraag 7. aangeven dat ze soms zichzelf zijn en soms niet.

Leave a Reply

