Twee nieuwe onderzoeksvragen

Kwa thematiek heb ik deze week een kleine shift gemaakt in focus. Waar het voorheen vooral over de verschillende fases van een liefdes relatie ging, heb ik nu meer ingezoomd op de fase die voor mij op dit moment een stuk relevanter is dan alle andere fases, namelijk de ontmoeting. Ik ben in mijn onderzoek nu ook niet meer zozeer bezig met die fases maar ik ben meer geïnteresseerd in hoeverre moderne technologie invloed heeft op ontmoetingen.

Na deze ontwikkeling merk ik dat nu mijn thema en de onderzoeksvragen die ik heb ook wel echt met elkaar te maken hebben. Ik wil dus nu aan de ene kant gaan onderzoeken wat voor een invloed moderne technologie op ons leven heeft en dan vooral ingezoomd op de ontmoeting. En voor de uitvoering wil ik gaan onderzoeken of ik met ‘Conductrr’ een ervaring kan creëren waarbij je via technologie een verhaal ingetrokken word waarbij je op een gegeven moment verleid kan worden om tot een fysieke actie/ontmoeting over te gaan.

Dit is natuurlijk voor mij als transmedia onderzoeker/maker ook gewoon een vraag waar ik heel lang mee zit. Hoe kun je mensen online bereiken en in dusdanig betrekken dat ze de tijd nemen om fysiek tot actie over te gaan en dus live-events te koppelen aan de online content.

Een eerste poging om dit in twee onderzoeksvragen samen te vatten

1. In hoeverre hebben moderne applicaties invloed op fysieke ontmoetingen?

2. Hoe kun je als maker bij een transmediale vertelling je publiek online in je verhaal betrekken om ze vervolgens tot fysieke interactie aan te zetten?

Leave a Reply

